aszf

Általános szerződési feltételek

Bevezetés

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazzák az Ékszer Palace Korlátolt Felelősségű Társaság, mint szolgáltató (a továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltett honlapon keresztül elérhető webáruház (a továbbiakban: „Webáruház”) használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.

Szolgáltató ezúton tájékoztatja az érintetteket, hogy az ÁSZF a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: „Ptk.”) Hatodik Könyv XV. Fejezet 6:77. § szerinti általános szerződési feltételnek tekintendő, és akként kezelendő.
Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben jelen ÁSZF minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A Szolgáltató tájékoztatja, hogy jelen ÁSZF nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

Szolgáltató adatai:
Neve: Ékszer Palace Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Ékszer Palace Kft.
Székhelye: 8445 Csehbánya, Újtelep utca 41.
Cégjegyzékszáma: 19-09-520033
Adószáma: 25398650-2-19
Nyilvántartó hatóság: Veszprémi Törvényszék Cégbíróság
Nemesfém-hitelesítő Hatóság engedélyszáma: PR7760
Telefon: 06 70 417 0900 E-mail: info@ekszerpalota.hu
Weboldal: www.ekszerpalota.hu
Tárhely szolgáltató adatai:
Neve: Rackforest Kft.
Székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22. 3. em. 3008.
Telefon: +36 70 398 1166 / +36 70 362 4785
E-mail: info@rackforest.hu

I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Jelen ÁSZF vonatkozásában nem szabályozott kérdésekben a Ptk., illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: „Ektv.”), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései irányadóak.
A jelen ÁSZF 2021. június 1. napján lép hatályba és a visszavonás napjáig hatályos.
A szerződés nyelve a magyar nyelv.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan módosítsa azzal, hogy az aktuális rendelkezéseket a Weboldalon közzéteszi.
A Szolgáltatás nyújtása annak függvénye, hogy a megrendelő a jelen ÁSZF rendelkezéseiben foglaltakat elfogadja, valamint a kapcsolódó adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat vele közlik.
A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy az általa fenntartott Webáruház működése folyamatosan biztosított legyen. Megrendelő jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy a Webáruház bármely okból történő esetleges elérhetetlensége miatt a Szolgáltató felelősséggel nem tartozik, az ebből eredő felelősségét kizárja.

II. A SZERZŐDÉS TÁRGYA

Szolgáltató a Webáruházban saját gyártású termékeit forgalmazza. A Webáruházban a Szolgáltató által eladásra kínált termékek képezik a Szolgáltató és a megrendelő (a továbbiakban: „Megrendelő”) közötti szerződés tárgyát.
A Szolgáltató biztosítja a Megrendelő részére, hogy a Webáruházban megjelenített termékek megrendelhetőek. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelhetnek.
Szolgáltató továbbá tájékoztatja a Megrendelő, hogy az általuk megrendelt termékek vonatkozásában felmerülő szállítási költség a Megrendelőt terheli.

III. MEGRENDELHETŐ TERMÉKEK

Megrendelhető termékek köre az alábbiakban összefoglalva (Szolgáltató a megrendelhető termékek listáját egyoldalúan módosíthatja):
Megvásárolható termékek köre:
• Arany ékszer
• Ezüst ékszer
• Arany karikagyűrű és eljegyzési gyűrű
• Drágaköves, gyémánt ékszer
• Egyedi arany ékszer, karikagyűrű és eljegyzési gyűrű
• Esküvői ruházat
• Egyéb női- férfi ruházat
• Dekortermékek
(a továbbiakban együttesen: „Termék”)
Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Webáruházban megjelenített Termék ára magyar forintban értendő és tartalmazza az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: „Áfa tv.”) szerint meghatározott mindenkori általános forgalmi adó mértékét. A Termék ára a házhozszállítás költéségét nem tartalmazza. Szolgáltató a megrendelt Termék vonatkozásában külön csomagolási díjat nem számít fel.

A Webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a Termék nevét, leírását, illetve fotót jelenít meg a Termékről. A Webáruházban megjelenített Termék képe eltérhet a valóságtól, bizonyos esetben illusztráció.

Amennyiben a Webáruházban szereplő Termék vonatkozásában akciós ár kerül(ne) bevezetésre a Szolgáltató minden esetben teljeskörűen tájékoztatja a Megrendelőt az akció mértékéről és annak tervezett időpontjáról.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére a Termék hibás áron kerül a Webáruház megjelölésre – különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a Termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra – akkor a Szolgáltató nem köteles a Terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Megrendelő elállhat vásárlási szándékától.

IV. RENDELÉS

A Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Webáruházban megjelenített termékek online – www.ekszerpalota.hu; ww.eskuvopalota-budapest.hu (link) – vagy személyesen vásárolhatóak meg.
Szolgáltató telefon és elektronikus levél (e-mail) útján megrendelést nem fogad.

IV.1. RENDELÉS MENETE

Megrendelő a regisztrációját követően bejelentkezik a Webáruházba vagy regisztráció nélkül megkezdi a vásárlást.
Felhasználó a megvásárolni kívánt Terméket (annak darabszámát is) kiválasztani köteles.
Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott Terméket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt Termék darabszámát. A mennyiség 0-ára csökkentésével törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma. Ha ez nem történne meg, a frissítés ikonra kattint a Megrendelő.
Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a Terméknél vagy az áraknál, abban az esetben a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után a Szolgáltató azonnal tájékoztatja a Megrendelőt az új adatokról. A Megrendelő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy elálljon a szerződéstől.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a csomagoláson vagy a Terméken észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot illetve a Terméket nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el.

Az adatok megadását követően a Megrendelő a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével.
Adatbeviteli hibák javítása: Megrendelő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
Megrendelő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Megrendelő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Megrendelőhöz nem érkezik meg, Megrendelő az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Megrendelő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
Megrendelő kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

IV.1.1. SZÁLLÍTÁS
Megrendelő általi Webáruházban leadott megrendeléseket a Szolgáltató elsősorban, de nem kizárólag GLS Hungary (2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.) csomagküldő szolgálat útján teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon 8 óra 00 perc és 17 óra 00 perc közötti időszakban történik. Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a Szolgáltató a Megrendelőre átterhelheti. Az aktuális szállítási díj a weboldal fizetési feltételek oldalán található.

IV.1.2. FIZETÉSI LEHETŐSÉG(EK)

– Személyesen a Szolgáltató üzlethelyiségében: akár készpénzben, akár bankkártyával;
– Webáruházban: Bankkártyás fizetéssel – ((PayLike) MasterCard, Visa, Maestro, vagy Visa Electron kártyákkal biztonságosan fizethet. A tranzakciókat a dániai székhelyű PayLike hajtja végre));
– Előre utalással: a Szolgáltató általi visszaigazoló e-mail-ben közölt számlaszámra történő utalással (mely Szolgáltató számláján történő jóváírással minősül teljesítettnek)
– Utánvéttel postai vagy futárral történt szállítás esetén: a Termék átvételekor, futár részér történő (készpénzes vagy bankkártyás) fizetési kötelezettség teljesítésével.

IV.2. MEGRENDELÉS FELDOLGOZÁSA
Szolgáltatót ezúton tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Termékek megrendelésének a leadása bármikor, nyitvatartási időn túl is történhet, DE a megrendelések feldolgozása délelőtt 11 óra 00 perctől kezdődően, egészen délután 19óra 00 percig történik. Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolást küld a megrendelés tényéről, valamint a megrendelés teljesítésének időpontjáról.

Az általános teljesítési idő a Szolgáltató önhibáján kívül eső okból késedelmet szenvedhet, melyről a Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Általános teljesítési határidő, raktáron lévő Termék esetében a Szolgáltató általi visszaigazolástól számított 1-2 munkanapon belül. Külön egyedi igény szerinti megrendelésre készülő Termék esetében az adott Termék mellett található gyártási idővel a teljesítési határidő, erről a Szolgáltató külön tájékoztatja a Megrendelőt.
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott Termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 (harminc) napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a Megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor.

V. ELLÁS

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Az elállási jog nem vonatkozik az egyedileg készített termékekre, melyet kifejezetten Megrendelő kérésére készített vagy szerzett be a Szolgálató, különösen ilyen az egyedi ékszer, méretre készült ruházat, méretre igazított ruházat és bármilyen a megrendelő kérésére készített termék.
Megrendelő a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

V.1. ELÁLLÁS KÖVETKEZMÉNYEI
Amennyiben a Megrendelő a szerződéstől eláll, a Szolgáltató késedelem nélkül, de az elállási szándék kézhezvételétől számított legkésőbb 14 (tizennégy) napon belül visszautalja a Megrendelő által fizetett összeget. A visszafizetés banki átutalással történik a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra történő teljesítéssel. A visszafizetés feltétele a Termék Megrendelő általi visszajuttatása késedelem nélkül, de legkésőbb a szerződéstől való elállási szándék bejelentésétől számított 14 napon belül.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Megrendelőt a Termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését, melyet a Megrendelő tudomásul vesz.
Amennyiben Megrendelő élni kíván az elállási jogával, ezt megteheti a Szolgáltató jelen ÁSZF bevezető részében a Szolgáltató adatai között feltüntetett elérhetőségek valamelyikén, akár írásban (postai vagy elektronikus levél úján), akár szóban történő közléssel, melyről a Szolgáltató feljegyzést készít.

VI. SZAVATOSSÁG, JOTÁLLÁS
Megrendelő hibás teljesítés esetén a Szolgáltatóval szemben szavatossági (kellékszavatossági vagy termékszavatossági), illetve jótállási igényt érvényesíthet a Ptk., valamint az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szabályai szerint.

VI.1. KELLÉKSZAVATOSSÁG
A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Megrendelő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet;
b) Megrendelő az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a jogszabály szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy az általa választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felelős. A Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 (két) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Megrendelő igazolja, hogy a Terméket a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

VI.2. TERMÉKSZAVATOSSÁG
A Termék hibája esetén Megrendelő – választása szerint – az V/1. pontban ismertetett kellékszavatossági igényét vagy a jelen V/2. pont szerinti termékszavatossági igényét érvényesíthet.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal
Termékszavatossági igényként Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Termékszavatossági igényét Megrendelő a Termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Szavatossági igényeit a Megrendelő az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti.

VI.3. JÓTÁLLÁS
Hibás teljesítés esetén a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a Megrendelő fogyasztónak minősül.
Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Termék jótállási jegy a hatályos jogszabályok értelmében személyesen és elektronikus úton küldött, Megrendelő által megadott e-mail címre történő megküldésével is átadható legkésőbb a Termék helyezését követő napon.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jegy, illetőleg az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat – az áfa törvény alapján kibocsátott számla vagy nyugta – bemutatásával érvényesíthetőek.
A jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének nem feltétele a Termék felbontott csomagolásának a Megrendelő általi visszaszolgáltatása.
A Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a Termék jótállási időtartama – hatályos jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően – az alábbiakban foglaltak szerint alakul:
• 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó Termék eladási ára esetén 1 (egy) év,
• 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó Termék eladási ár esetén 2 (két) év,
• 250 000 forint Termék eladási ár felett 3 (három) év.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Megrendelő elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélését követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltató a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Megrendelőnek okozott érdeksérelmet.

Amennyiben a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Megrendelő az érdekeit kímélve nem tud eleget tenni vagy, ha a Megrendelő a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Megrendelő – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.

 

Az adatkezelő gondoskodik az adatok biztonságáról (jelszóval, vírusirtóval való védettség), megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek az Info tv., valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek.
Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi az adatkezelő különösen
a jogosulatlan hozzáférés,
a megváltoztatás,
a továbbítás,
a nyilvánosságra hozatal,
a törlés vagy megsemmisítés,
a véletlen megsemmisülés és sérülés,
az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.

Az adatkezelő megfelelő technikai megoldással biztosítja, hogy a nyilvántartásokban tárolt adatok közvetlenül ne legyenek összekapcsolhatók és az érintetthez rendelhetők.
A személyes adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés, az adatok megváltoztatása és jogosulatlan nyilvánosságra-hozatala, vagy felhasználása megakadályozása érdekében az adatkezelő gondoskodik:
a megfelelő informatikai, műszaki környezet kialakításáról, üzemeltetéséről,
a szolgáltatásnyújtásban résztevő munkatársai ellenőrzött kiválasztásáról, felügyeletéről,
a részletes üzemeltetési, kockázatkezelési és szolgáltatási eljárásrendek kiadásáról.
A fentiek alapján szolgáltató biztosítja, hogy az általa kezelt adat
a jogosult számára rendelkezésre álljon,
hitelessége és hitelesítése biztosított,
változatlansága igazolható,
legyen.

Adatkezelő és annak tárhely-szolgáltatójának informatikai rendszere véd többek között
a számítástechnikai csalás,
a kémkedés,
a számítógépvírusok,
a spam-ek,
a hack-ek
és egyéb támadások ellen.
Az érintettek jogai

Az érintett kérelmezheti az Szolgáltatónál, hogy az adjon tájékoztatását személyes adatai kezeléséről, kérheti személyes adatainak helyesbítését, valamintkérheti személyes adatainak – a kötelező adatkezelés kivételével – törlését vagy zárolását.
Az érintett kérelmére az adatkezelő tájékoztatást ad az érintett általa kezelt, illetve az általa vagy rendelkezése szerint megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről, továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
Az adatkezelő – ha belső adatvédelmi felelőssel rendelkezik, a belső adatvédelmi felelős útján – az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az érintett személyes adatok körét, az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát, az adatvédelmi incidens időpontját, körülményeit, hatásait és az elhárítására megtett intézkedéseket, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.

Az adatkezelő az adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából adattovábbítási nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az általa kezelt személyes adatok továbbításának időpontját, az adattovábbítás jogalapját és címzettjét, a továbbított személyes adatok körének meghatározását, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.

Felhasználó kérelmére Szolgáltató tájékoztatást ad az általa kezelt adatokról, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az esetleges adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről. Szolgáltató a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül írásban, közérthető formában adja meg a tájékoztatást. A tájékoztatás ingyenes.

Szolgáltató, amennyiben a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat az adatkezelő rendelkezésére áll, a személyes adatot helyesbíti.
Törlés helyett Szolgáltató zárolja a személyes adatot, ha a Felhasználó ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené a Felhasználó jogos érdekeit. A zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.

Szolgáltató törli a személyes adatot, ha kezelése jogellenes, a Felhasználó kéri, a kezelt adat hiányos vagy téves – és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható – feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki, az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt, azt a bíróság vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elrendelte.
Az adatkezelő megjelöli az általa kezelt személyes adatot, ha az érintett vitatja annak helyességét vagy pontosságát, de a vitatott személyes adat helytelensége vagy pontatlansága nem állapítható meg egyértelműen.
A helyesbítésről, a zárolásról, a megjelölésről és a törlésről az érintettet, továbbá mindazokat értesíteni kell, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az érintett jogos érdekét nem sérti.
Ha az adatkezelő az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 25 napon belül írásban közli a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait. A helyesbítés, törlés vagy zárolás iránti kérelem elutasítása esetén az adatkezelő tájékoztatja az érintettet a bírósági jogorvoslat, továbbá a Hatósághoz fordulás lehetőségéről.

Jogorvoslat

Felhasználó tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha
a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az Szolgáltatóra vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez, vagy az Szolgáltató, adatátvevő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha az adatkezelést törvény rendelte el;
a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik;
törvényben meghatározott egyéb esetben.
Szolgáltató a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja. Ha az Szolgáltató az érintett tiltakozásának megalapozottságát megállapítja, az adatkezelést – beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is – megszünteti, és az adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a tiltakozási jog érvényesítése érdekében.
Amennyiben a Felhasználó Szolgáltatónak a meghozott döntésével nem ért egyet, az ellen – annak közlésétől számított 30 napon belül – bírósághoz fordulhat. A bíróság soron kívül jár el.

Az adatkezelő esetleges jogsértése ellen panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Bírósági jogérvényesítés

Azt, hogy az adatkezelés a jogszabályban foglaltaknak megfelel, az adatkezelő köteles bizonyítani. Az adattovábbítás jogszerűségét az adatátvevő köteles bizonyítani.
A per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.
A perben fél lehet az is, akinek egyébként nincs perbeli jogképessége. A perbe a Hatóság az érintett pernyertessége érdekében beavatkozhat.
Ha a bíróság a kérelemnek helyt ad, az adatkezelőt a tájékoztatás megadására, az adat helyesbítésére, zárolására, törlésére, az automatizált adatfeldolgozással hozott döntés megsemmisítésére, az érintett tiltakozási jogának figyelembevételére, illetve az adatátvevő által kért adat kiadására kötelezi.
Ha a bíróság az adatátvevő kérelmét elutasítja, az adatkezelő köteles az érintett személyes adatát az ítélet közlésétől számított 3 napon belül törölni. Az adatkezelő köteles az adatokat akkor is törölni, ha az adatátvevő a meghatározott határidőn belül nem fordul bírósághoz.
A bíróság elrendelheti ítéletének – az adatkezelő azonosító adatainak közzétételével történő – nyilvánosságra hozatalát, ha azt az adatvédelem érdekei és nagyobb számú érintett védett jogai megkövetelik.

Kártérítés és sérelemdíj

Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével az érintett személyiségi jogát megsérti, az érintett az adatkezelőtől sérelemdíjat követelhet.
Az érintettel szemben az adatkezelő felel az adatfeldolgozó által okozott kárért és az adatkezelő köteles megfizetni az érintettnek az adatfeldolgozó által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat is. Az adatkezelő mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.
Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető a sérelemdíj annyiban, amennyiben a kár a károsult vagy a személyiségi jog megsértésével okozott jogsérelem az érintett szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.

Zárszó

A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:

A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.)
2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)
2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)
2008. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)
2005. évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a)
16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ajánlása az előzetes tájékoztatás adatvédelmi követelményeiről

    Budapest, 2021. január 1.